Thailand: snorkelen, scooteren, olifantrijden... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart en Mirjam - WaarBenJij.nu Thailand: snorkelen, scooteren, olifantrijden... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart en Mirjam - WaarBenJij.nu

Thailand: snorkelen, scooteren, olifantrijden...

Blijf op de hoogte en volg Bart en Mirjam

30 September 2013 | Thailand, Bangkok

Thailand: snorkelen, scooteren, olifantrijden, chillen, lezen en nog veel meer :-)

Lieve allemaal,

Ten eerste heel erg bedankt voor alle reacties op onze blog!!
Echt heel leuk om te lezen :-)

Het schrijven van een nieuwe blog heeft even op zich laten wachten maar ja als je het Bernini mysterie (e.a. Dan Brown-boeken) leest heb je gewoon geen tijd voor andere dingen (iedereen die het gelezen heeft heeft daar iig begrip voor ;-))
Sorry daarvoor want daardoor is hij wel echt te lang om te lezen geloof ik :-P

Ik maak wel kopjes dan kan je de tekst makkelijk screenen en kiezen wat je wel of niet wilt lezen haha
Succes met lezen :-)

Bangkok

Na een prima vlucht zijn we vrijdag 6 september aangekomen in Thailand! Yeah! :-)
Eerste taxiritje vanaf het vliegveld was erg anders dan de taxiritjes in andere landen, geen tuktuk, geen brakke auto zonder gordels maar een echte hippe (roze!:-P) auto met leren bekleding en waarmee we zowaar over de snelweg reden.
Anders dan we de laatste tijd hadden gehad maar zoveel sneller ging het niet want we zaten al gauw in de gevreesde vrijdagmiddag spits bij Bangkok waar je gewoon niet in wilt zitten eigenlijk maar we hebben ons hostel gehaald.
Eerste indruk: Een deel van de stad staat vol met megahoge gebouwen wat ik niet zo mooi vond, dus verder was Bangkok als stad dan ook niet zo bijzonder.

Er zijn natuurlijk wel wat mooie plekken om heen te gaan...
Leuk om met de boot over de rivier te gaan en zo is het vervoer leuk maar ook goedkoop!
We hebben een tempelcomplex bezocht met onder andere supergrote slapende Buddha van 46m lang en 15 meter hoog!
Verder ook veel andere mooie tempels,hier weer anders dan Nepal en Cambodja. Qua stijl wel vergelijkbaar met Cambodjaanse tempels maar deze waren nog uitbundiger door bijvoorbeeld bewerkingen met glitters en glimmers.

Magisch etentje

'S avonds een leuk tentje op straat gezocht waar we lekker rijst hebben gegeten en waar we vermaakt werden door magic Max. Een jongen die wat leuke trucjes kan en zo behoorlijk wat klanten binnenhaalt...
Erg gelachen omdat hij echt goede trucjes had met onder andere kaarten maar ook het verstoppen van muntjes- dan ligt er bijvoorbeeld zonder dat je snapt hoe die daar komt opeens een muntje op je schouder, erg leuk vermaak!!

Volgende ochtend naar de floating market. Leuk tochtje met een klein bootje tussen de kraampjes door en je komt ook verschillende boten tegen die etenswaren of souvenirs verkopen, al die drijvende winkeltjes zijn erg leuk om te zien!
Daarna hadden we onwijse honger en we hadden in Bangkok een burger King ontdekt. We hadden allebei na alle rijst en noodles onwijs zin in een vette hap dus daar hebben we ongegeneerd veel en veel te veel gegeten haha maar lekker was het wel! :-D
In Bangkok nog een heerlijke voetmassage gehad! Echt heerlijk en zo goedkoop: 3 euro voor een half uur- genieten dus!!

Chiang Mai - trekking

Vanuit Bangkok met de bus naar Chiang Mai, ligt wat noordelijker. Een leuk plaatsje waar we ook een erg leuk hostel vonden met een heel vriendelijke en behulpzame eigenares. Die ook net op vakantie was geweest en zei dat ze Bart had gezien bij Angkor wat!

Volgende dag gestart met een 2daags tripje. Opgehaald met een pickup-truck waarin we met z'n 10en achterin moesten. Dit was natuurlijk behoorlijk proppen! De achterklep kon niet dicht dus zaten de twee aan het uiteinde een kwartslag gedraaid, uitkijkend over de weg, en zo pasten we er net in.
We startten met een bezoekje aan de meest onboeiende vlinder- en bloementuin. Maar daarna door naar een plek vanaf waar we het regenwoud ingingen, erg mooie tocht!!
We gingen wel onwijs sloom en soms serieus om de 5 minuten stoppen omdat we met zo'n grote groep waren dus dat was niet zo relaxt. Maar het waren 2 groepen samen dus op een gegeven moment liepen Bart en ik met 2 jongens en onze gids in een lekker tempo alvast vooruit dus dat was wel prima... (we beseften wel hoeveel geluk we hadden met onze trektocht in Nepal dat we alleen maar met elkaar rekening hoefden te houden en niet met een hele groep)

Grappige gids ;-)

Onze gids was trouwens hilarisch, een onwijs chille gozer met enorme dreads. Hij vond het fascinerend dat wij uit Nederland kwamen, want zijn grootste droom was om ooit naar Amsterdam te gaan haha. Hij was gek op blowen en zag het helemaal zitten om naar het 'paradijs' Amsterdam te gaan.
Toen we in het kamp waar we verbleven aankwamen begon hij meteen met het vullen van zijn zelf gemaakte waterpijp en er waren genoeg die hier wel wat van wilden proberen.

Olifantrijden

'S middags in het olifantenkamp meteen olifant gereden.
Erg leuk!! Een ritje gedaan waarbij we in zo'n zitje op de olifant zaten en een half uurtje rond reden.
'S avonds echt een kamp gevoel: rond het kampvuur zitten en onze gids speelde gitaar en zong liedjes dus dat was erg gezellig!

We sliepen in een hut van bamboe 2 rijen met dunne matrasjes. We waren met 20 maar er waren maar 18 matrassen dus het was behoorlijk krap haha. Bart en ik dicht tegen elkaar en ik werd 's ochtends wakker en toen lag ik op 10cm afstand van een Frans meisje en keek recht in haar gezicht, wel grappig dus maar hoort erbij in de jungle.
Volgende ochtend de olifanten wassen bij de rivier. Toen Bart en ik er heen liepen was er een man die met een kleine olifant ook naar de rivier liep en toen vroeg hij of ik dat stuk op de olifant wilde zitten!!
Dat wilde ik natuurlijk wel,het was een hele lieve kleine maar er zat geen zitje ofzo op dus ik zat los op zijn rug en had alleen een ketting bij zijn nek om me aan vast je houden... Vlakbij de rivier moesten we een heel steil stukje naar beneden: ik viel er bijna vanaf!! :-o haha ik gleed helemaal naar voren tot aan zijn nek en wist me nog net met mn voeten vast te klemmen... Het was net een rodeoritje! Haha maar ging gelukkig goed!
Je kon vervolgens bij de rivier de olifanten wassen door emmertjes water over ze heen te gooien. Maar diegene waar ik op zat was onwijs eigenwijs, superlief! Die gooide zich de hele tijd zelf in het water en gooide dan met z'n slurf weer wat extra modder over zich heen.
Was echt leuk om te zien, 't zijn prachtige beesten!!

Raften en watervalglijbaan

Vervolgens gingen we met onze groep raften, helaas maar heel kort dus het was niet heel boeiend...
Lekker rijst als lunch en vervolgens naar een mooie waterval.
Je kon daar supertof van de rotsen afglijden en dan kwam je zo in het water terecht. Toen onze gids bovenaan stond en dit vertelde dacht ik dat hij een grapje maakte maar opeens ging hij liggen en liet zich er zo afglijden...
Toen wilden wij natuurlijk ook, echt cool haha!
Hij ging zelfs staand van een stuk af, waterskiënd op zn voeten!

In de middag waren we weer terug in Chiang Mai, lekker gelezen de rest van de middag.

Nightmarket en Thais eten

In Chiang Mai naar een hele leuke nightmarket geweest. Gezellig al die kraampjes! Eindelijk nieuwe slippers gekocht (mijn andere vielen ongeveer uit elkaar) en een leuk nieuw dagboek voor Nieuw-Zeeland.
Bij de markt aten we bij een vrouwtje die geen woord Engels sprak en ook geen kaart had, dus we konden alleen wijzen welke noodles we wilden maar 't smaakte heerlijk!!

Verder hebben we lekker genoten van de verse fruitshakes die ze overal verkopen en vervolgens een heerlijke uitgebreide massage gehad.

De volgende dag hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar een mooi meer geweest.
Op de terugweg compleet natgeregend maar ik vond het eigenlijk wel lekker verkoelend :-)

'Het altijd chille hippiestadje Pai'

Toen we alles in Chiang Mai zo'n beetje gedaan en gezien hadden zijn we met de minibus naar Pai gegaan. Dit is een tochtje van 3uur en er rijden geen grote bussen heen omdat het nogal een heftig ritje door de bergen is, het heet niet voor niks de weg van de 762 bochten!!
Beetje misselijk maar wel mooi uitzicht!
We vonden een leuk goedkoop hostel en zijn daarna even gaan rond lopen.
Het was precies zoals mensen erover vertellen echt een hippiestadje!
Heerlijk sfeertje, relaxt en chille mensen...
En op straat is onwijs gezellig en kan je heerlijk eten!!
We hebben flink genoten van lekkere kipspiesjes, belegde stokbroodjes, worstjes, frietjes, kebab, champignons van de bbq en heerlijke gefrituurde aardappel met een krokant laagje erom heen en heel veel paprikapoeder :-) hmm

Scootertochtje

In Pai zie je iedereen met een scooter dus dat hebben wij ook maar geprobeerd.
Samen een scootertje gehuurd, Bart rijden en ik achterop... Heerlijk!! Vond het zó leuk en ook zoveel te zien.
Het is ook spotgoedkoop voor het huren van de scooter voor 24uur betaal je maar 2,5 euro en vervolgens gooi hem voor 2 euro vol en heb je genoeg voor een dagje... Echt een succes dus!
We zijn naar watervallen gereden waar we lekker konden zwemmen! Het water was wel onwijs koud dus duurde wel half uurtje voordat Bart eindelijk verder dan z'n knieën was ;-)
Vervolgens naar Paicanyon met supermooie rotsen. Weer terug in Pai een heerlijke burger gegeten en een dagje raften geboekt...

Echt goed wildwaterraften :-D (golven +3m)

Volgende dag vroeg op voor ons rafttripje.
Het was eerst anderhalf uur rijden tot we bij de rivier aankwamen.
Wij hadden een gezellige boot, Duits stelletje, Belgisch meisje en een leuke gids.
De eerste twee en een half uur waren vrij rustig, even inkomen.
Lunchen op een mooi plekje in de jungle en daarna weer verder waar het water meteen wilder werd. Echt tof!!
Soms gingen we over golven van wel 3 meter hoog! (of de golven over ons)
Dat was echt kicken maar was maar een paar stukken.
Later konden we bij een rustig stuk zwemmen, het was wel lekker dat we onze zwemvesten aanhadden zo kan je gewoon mee drijven met de stroming van de rivier.
Bart is van een hoge rots van 8 meter afgesprongen. Echt tof!
Ik wilde ook wel maar wilde eerst kijken hoe het ging enzo. Dat kon helaas niet; meteen beslissen ja of nee je blijft op de boot of je gaat want de rivier neemt je natuurlijk mee... Dus dit gaf me wel de gelegenheid een mooie foto te maken van Bart die sprong.

Koh Tao- paradijselijke eiland <3

Vanuit Pai met de bus naar Bangkok, daar een dagje gebleven en vervolgens met de bus en boot door naar volgende bestemming: Koh Tao!
Helaas was de anderhalf uur boottocht voor mij een hel, want ik was onwijs zeeziek!
Maar ik heb het overleefd en dit prachtige paradijseiland met zulke mooi zee maakt het meteen goed!

Snorkelen & scooteren

Leuk hostel gevonden, meteen snorkelspullen aangeschaft en we hebben heel veel gesnorkeld en al heel veel moois gezien!!
Op verschillende stranden geweest, met een scooter die je goedkoop kan huren kan je makkelijk zelf de verschillende eilanden ontdekken.
Zelfs om 10u 's ochtends een keer een privéstrand gehad, alleen wij tweetjes waren er.
De stranden zijn echt prachtig hier!
Vooral veel relaxen, lezen, snorkelen, zwemmen, scooteren dus daar komt het op neer: heerlijk!!
Over het scooteren moet ik wel zeggen dat het soms superstijl is dus dat kan best eng zijn. Wij waren bijvoorbeeld op een gevaarlijke weg gekomen die zo stijl was dat ik het nog maar net haalde.
De terugweg was vol remmen en dat ging ook maar net goed! Maarja zo maak je nog eens wat avontuurlijks mee. Gelukkig onszelf en de scooters niet in de prak gereden: das 't belangrijkste :-)
- tja dit schreef ik na dag 1 scooteren :-P haha! Dag 2 was niet vlekkeloos helaas. Bart had opeens een lekke voorband. Dus wij het verhuurbedrijf bellen en ik verwachtte eigenlijk dat we behoorlijk afgezet zouden worden omdat ze je alles kunnen maken (paspoort=borg) maar blijkbaar veel te wantrouwend van mij. Er kwam een aardige jongen even kijken op zijn scooter en reed voor ons uit naar een automonteur met een klein zaakje die binnen 10 minuten de binnenband verving voor nog 3.75 euro en dat was alles!
Einde van de dag nog even een extra rondje (want ja we zijn wel Hollanders: je hebt er toch al voor betaald dus) dat bleek niet zo'n succes. We hadden nog een mooie baai bekeken en wilden weer terug dus ik gaf net gas om een steile helling op te gaan maar nam de bocht te scherp dus gleed onder uit. Viel gelukkig heel erg mee!! Alleen maar open handen en een schaafwond op de knie dus dat is geluk bij ongeluk. Scooter laten staan, ik achterop en die hebben we dus de volgende dag met de taxi opgehaald. De schade aan de scooter was dan ook weer net jammer, maarja dat is maar geld en viel nog mee.

Phuket en James Bond island

Als laatste zijn we met boot(met reispilletjes dit keer ;-)) en bus naar Phuket gegaan en vanuit daar hebben we een tripje naar verschillende eilanden gedaan. Erg de moeite waard!
We hebben met een speedboot 5 eilanden bezocht met prachtige hoge rotsen enzo.
Wel wat jammer dat ze veel regen hadden dus we waren echt doorweekt, maar die buien wisselden met momenten van stralende zon...
Waaronder 'James Bond island', dat nu zo wordt genoemd omdat daar een film van Bond is opgenomen.
Het ziet er echt mooi uit allemaal! Ik zal proberen wat foto's toe te voegen :-)

Verder even wat geproefd van het übertoeristische Phuket wat toch niet helemaal ons ding was maar wel prima voor die 2 daagjes.
Maarja je moet ook een keer in een stripclub zijn geweest in je leven dus dat ook even ervaren ;-)
Nu zijn we weer in Bangkok en vanavond vliegen we naar Nieuw-Zeeland :-D Yes!!!
Heel veel zin om met ons camperbusje rond te touren, ben benieuwd...

Liefs!

• 30 September 2013 - 09:32

Zef/marian:

hoi alletwee! wat een prachtig reis verslag zeg en wat een een schattig olifantje..je zou hem wel in je tas willen doen.
    Wat maken jullie veel mee en wat is het leuk om daar wat over te lezen bedankt!!!
    Goede reis naar Nieuw Zeeland en we kijken nu al uit naar jullie volgende verslag, maar eerst lekker genieten!!!

• 30 September 2013 - 10:25

Fien:

Klinkt weer fantastisch, Mir en Bart! Het raften klinkt doodeng en ik ben niet zo van de voetmassages ( ;), maar verder is alles weer jaloersmakend. Echt heel leuk om te horen hoe goed jullie het hebben. En ik ben ontzettend benieuwd naar Nieuw-Zeeland!

Liefs Fien

• 30 September 2013 - 10:31

Klaas:

Hoi Mirjam en Bart,

Wat een mooie dingen doen jullie zeg! Die baai bij dat 'James Bond eilandje' ziet er echt fantastisch uit. Heerlijk verslag na jullie eerdere indrukwekkende en afschuwelijke verhaal over de Rode Khmer...

Groeten,

Klaas (en ook van Nynke en Reinder!)

• 30 September 2013 - 10:51

Gaby:

Leukleuk & een feest van herkenning :) heeeeeel veel plezier met jullie volgende avontuur, ik blijf jullie volgen. Liefs

• 30 September 2013 - 11:06

Tonny:

Ha Mirjam&Bart,

Weer leuk om te lezen, mooi hoor!
    Goed om te horen dat Bart al een BT-er is. Dat wordt nog wat met jullie:) .
    En zo klein is zo'n klein olifantje toch ook weer niet.
    Natuurlijk hoop ik dat Nieuw Zeeland ook zo inspirerend is om over te schrijven.
    goede reis.

Tonny.

(Ps. BT-er is een bekende toerist)

• 30 September 2013 - 12:29

Astrid:

Wat een heerlijk verhaal weer Bami, zo leuk geschreven! Wat maken jullie veel mee . Die olifanten: prachtig. En de foto van Bart onder de parasol: echt een paradijsvakantie! Ben heel benieuwd hoe het in Nieuw-Zeeland zal zijn. Toch de grote droom van Bart. Een goeie vlucht!
    liefs
    Astrid

• 30 September 2013 - 13:44

Rindert:

Hallo Bami. Ik sluit me bij de vorige berichten aan!! Weer een heel uitgebreid prachtig verheel. Jullie hebben nu echt een maand alleen maar vakantie gehad en genoten van het goede leven, geweldig. En het gaat maar door, nu naar Nieuw Zeeland maar liefst. Ik ben alweer benieuwd naar de volgende avonturen. Juist naar dit land hebben jullie naar uitgekeken om met het busje te gaan rijden. Een goede vlucht en heel veel plezier!!

Rindert

• 30 September 2013 - 20:01

Maite:

Wat doen jullie veel leuke dingen! Echt jaloersmakend :) Geniet ervan en heel veel plezier in N-Z, ik kijk uit naar de nieuwe blog!!! xx

• 01 Oktober 2013 - 02:10

Ymke & Adrian:

Mooie verhalen en soms herkenbare dingen :-) Het weer in Auckland is zonnig, speciaal voor jullie geregeld ;-) Jullie hebben wel net een 4.6 aardbeving gemist in Christchurch (niks ernstig hoor). Heel veel plezier in NZ en we houden wel contact :-)

• 04 Oktober 2013 - 08:35

Lieke:

Wow wat een mooie tijd hebben jullie gehad!! ik zag Bart niet op de foto van de 8meterduik of was hij zo snel dat mijn oog dat niet bij kan houden?
    oh Mirjam je moet wat langer wegblijven want de Amsterdamse grachten is echt heeeeeel moeilijk heel veel plezier in Nieuw Zeeland!
    (p.s. Anneke is weer oma geworden : Olle)

• 09 Oktober 2013 - 20:25

Corrie En Hennie ( De Buren Van Bart):

Prachtig verhaal! Geniet ervan samen.
    Groetjes,Hennie en Corrie

• 10 Oktober 2013 - 17:31

Ellen En Jan:

Alweer zo'n prachtig reisverhaal! Ja, die foto van Bart van die 8 meter hoge rots, die miste ik ook!!
    Maar wat ziet het er daar prachtig uit en wat zullen jullie genieten. Lief hoor, die olifanten, wassen in de rivier!
    Nog heel veel plezier in Nieuw Zeeland en rijd voorzichtig.
    liefs, Jan en Ellen